f Cakes and the City: Free your blog! Blog Forum Gdańsk 2011

2011-10-20

Free your blog! Blog Forum Gdańsk 2011

Blog Forum Gdańsk 2011... i ja tam byłam... itd. ;) Ukłony dla organizatorów i dla wszystkich uczestników - wypieczona konferencja, dziękuję! :) Przy okazji tej dwuzdaniowej rozgrzewki odsyłam do wciąż aktualizującej się listy blogów, których autorzy również byli obecni na forum i popełnili odpowiednią relację z wydarzenia. Nie tylko polecam zapoznać się z różnymi perspektywami gdańskich wrażeń, ale także z samymi blogami. Mój raport nie uwzględnia konsekwentnego oglądu i poglądu całego programu forum - wybrałam macro mode ;)

Gdański weekend okazał się zupełnie inny niż go sobie wyobrażałam. Największą zasługę przypisuję temu, że w ostatniej chwili okazało się, że w drodze na blog forum będzie mi towarzyszył Bartek (albo raczej ja Jemu), autor Socjomanii - bloga o internecie, społecznościach, nowych mediach i e-przedsiębiorczości. I jak to zazwyczaj bywa w e-świecie, tym razem było na odwrót - najpierw poznałam Bartka, a później Jego bloga ;) Podróż z Bartkiem była na tyle odkrywcza i inspirująca (t u relacja Bartka), że aktywowała we mnie ducha gniewnego antropologa kulturowego, co miało swoje konsekwencje... ;)

Cakes and the City i Socjomania (znajdź różnice) ;)

Pierwszego dnia konferencji miałam przyjemność uczestniczyć w Hyde Parku, prezentując Cakes and the City i oglądając prezentacje innych blogów. Mój PPT nie był wysokich estetycznych lotów, dlatego posłużył mi jedynie jako tło dla tego, co chciałam powiedzieć. Był to mój autorski manifest podkreślający różnice pomiędzy tym, jaki mój blog jest a tym, jaki nie jest.


W sobotę miało miejsce jeszcze więcej chwil tętniących emocją: spotkałam się z zaproszonymi na konferencję blogerkami! Dziewczyny, dziękuję! Aniado z Lepszego Smaku była pierwszą osobą, którą zobaczyłam, dotknęłam i poznałam ;) Jestem pod wrażeniem wszystkich kontaktów, konfrontacji, rozmów i wymiany doświadczeń :) Dzięki raz jeszcze! :)
 
Niedziela również dostarczyła wielu wrażeń - po pierwsze za sprawą warsztatu fotografii kulinarnej Beaty i Lubomira Lipov. Przyznaję, że nie miałam konkretnych oczekiwań odnośnie warsztatu (nie mam lustrzanki i w inny sposób aranżuję zdjęcia) i przy tej okazji powtórzę moje komentarze, które zamieściłam na stronie FB na profilu BFG2011 - Studio Lipov poprowadziło wyjątkowo udany warsztat fotografii kulinarnej: rzetelny, zaangażowany, przemyślany pod względem merytorycznym... i bardzo inspirujący. Studio Lipov - brawo i dziękuję! :)

Okiem lumixa lx3 i moim ;)

W czasie całego weekendu miałam okazję konfrontować się także z autorami blogów spoza sfery kulinarnej, co okazało się wyjątkowo ciekawe i wartościowe. Efektem dyskusji jest krótki wywiad, którego udzieliłam dla http://www.blog.mediafun.pl/ - dziękuję mediafun i Basi za możliwość wypowiedzi :)  

Antropologia kulinarnej blogosfery w kontekście poczynań marketingowych.
Mówię za siebie ;) Fast & furious! ;)


Dziękuję za gdański weekend także Ewelinie, autorce bloga Wrocławskie Kamienice, za wspólną podróż powrotną do Wrocławia. 

Na BFG brakowało mi obecności wszystkich tych, których w tym roku nie było ;) Mam nadzieję, że spotkamy się w Gdańsku za rok ;)

Co myślicie na temat marketingu na blogach kulinarnych (i nie tylko)? Jakie są pozytywne przykłady akcji reklamowych? Jak się edukować i czy w ogóle trzeba? Jestem ciekawa Waszych uwag :)

Gdańsk i BFG2011, dziękuję!


English

Blog Forum Gdańsk 2011 - and I was there! ;)
'GDAŃSK BLOG FORUM is the first Polish interdisciplinary bloggers’ conference. It is a forum for the most interesting blog writers, scientists, journalists and representatives of business circles. The main focus of the Forum’s debates will be chances, barriers and directions of development of Polish blogosphere as well as key issues of this form of communication.'

11 komentarzy:

  1. Magdo,ja bardzo się cieszę,że poznałam Ciebie.Jesteś bardzo entuzjastyczną i interesującą osobą.
    Swój blog prowadzisz w sposób nietuzinkowy.
    Bardzo lubię Twoje teksty.
    Pozdrawiam Cię!

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe, ale ty masz nawijkę dziewczyno:) co do marketingu i bloga to podzielam twoje zdanie - jeśli już to trzeba to robić z głową:))) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Magda, obejrzałam wywiad... i zaniemówiłam! Powtórzę za Goh: "Masz Kobieto gadane!!!" :)
    Bardzo miło było mi Cię poznać w tzw. realu.
    Pzdr gorąco
    Aniado

    OdpowiedzUsuń
  4. O jak miło Cię posłuchać i zobaczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo przyjemnie się Ciebie słucha,toteż z zaciekawieniem obejrzałam filmik. lubię ten gdański czas. najfajniejsze jest to, że każda z tych dwóch edycji blog forum jest od siebie różna, ciekawa, każdy znajdzie coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  6. naprawdę miło było mi Cię poznać :)!

    OdpowiedzUsuń
  7. Amber: ja cieszę się jeszcze bardziej :) nie mogłam się doczekać i jestem bardzo, bardzo zadowolona ze spotkania :) dziękuję i ślę uściski! :)

    goh.: tak, z głową ;) a moja głowa bardzo duża na tym filmie ;) musisz przyjechac za rok do Gdańska :D

    lepszysmak : Ania, nie tylko ja mam gadane - po prostu nikt nie nagrał Waszych rozmów, a szkoda :) było przemiło i w ogóle za mało tego czasu razem ;) pozdrowienia!

    Aurora: ;)))

    asieja: dziękuję :) eh, nie spotkałyśmy się osobiście, prawda? pozdrawiam ciepło :)

    aga-aa : Ciebie również miło było spotkać, Agata :) dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fast & furious:D jesteś super! nie mogę się doczekać kiedy się spotkamy (a mam nadzieję,że to nastąpi wcześniej niż za rok w Gdańsku)
    uściski!
    J

    OdpowiedzUsuń
  9. zazdroszczę spotkania z Beatą Lipov, bo ich czasopismo strasznie lubię - jest piękne.
    No i cieszę się że wszystko wyszło dobrze.
    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. M: to wszystko przez to gdańskie powietrze ;)

    dotblogg: ależ! ;) Justka, nie mogę się doczekać spotkania! Zapraszam do Wro :D

    mnemonique: :)) jestem oczarowana duetem Lipov - zarówno prywatnie, jak i z profesjonalnej strony :) Monika, pisz się na następny Gdańsk, koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Ogląd i pogląd mile widziane. Ukłony :)
Many thanks for your comments :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...